Article headline
GelimiGEERT of toch gepersonaliGEERT?
Leven

GelimiGEERT of toch gepersonaliGEERT?

Mijn schoolcarrière heeft veel hobbels gekend. Het woord school is afgeleid van het Griekse woord ‘σχολή’, dat vrije tijd betekent. Dat Griekse woord nam ik nogal letterlijk. Het was voor mij een geluk dat ik als zestienjarig jochie naar een internaat in Driebergen mocht (voor mijn ouders trouwens ook :-)). Ritme, discipline en het maken van afspraken werden zeer consequent toegepast en opnieuw aangeleerd.

GelimiGEERT of toch gepersonaliGEERT?

Dit ‘instituut’ had als rode draad: de autobranche en daaraan gekoppelde management- en commerciële vaardigheden. Op die leeftijd was ik helemaal waus van auto’s. Al jong spaarde ik brochures, letterlijk van ieder automerk. Door importeurs aan te schrijven met de mededeling dat mijn vader overwoog hun merk te kopen, kreeg ik de mooiste brochures thuisgestuurd, tot en met Ferrari aan toe.

Door op mijn zestiende deze studie te starten, deed ik al jong veel commerciële ervaring op. Tijdens de AutoRAI in 1997 deden mijn vriend Rolf en ik een verkoopwedstrijdje SSANGYongs; een destijds nieuw en zeer gewaagd automerk uit Korea (scheepsladingen Chinese auto’s die massaal de markt opgeduwd worden, kenden we toen nog niet). Het verkopen van de Koreaanse bolide vroeg om stoïcijnse verkoop-skills. Rolf won. Dat stond me slecht aan. Rolf werd wél mijn vriend voor het leven, tot op de dag van vandaag ben ik dankbaar.

Ook ben ik blij met de ervaring die ik in mijn bijbaan opdeed bij autobedrijf Bossen & de Bakker. Op een dag zocht een man naar een groene Mercedes C-klasse met beige leer, zeer zeldzaam. Waar menig autohandelaar misschien alleen wat gegevens opgeschreven zou hebben, leverden wij die man een week later die auto. Bij ons op kantoor staat ‘groene C-klasse’ nu symbool voor het bij elkaar brengen van vraag en aanbod. Luisteren naar de wensen van mensen en dromen waarmaken. Daar is onze database van ruim 28.000 zoekprofielen op geïnspireerd. Dit werkt zo goed, dat wij de woonbehoefte van onze zoekers echt goed kennen. Inmiddels gaat het zover dat wij voor mensen een huis vinden dat ze zelf nooit zouden hebben gevonden. Vinden zonder zoeken, noemen wij dat wel.

Auto’s blijven mij fascineren. Het is niet voor niks dat ze vaak een rol spelen in de video’s die we maken. Zoals de zeer exclusieve Bugatti die we laatst mochten gebruiken; daar zijn er slechts 500 van gemaakt. Of de prachtige Fiat 500 op de cover, uit de stal van Sam van Dalen. Hier zijn er bijna 4 miljoen van gemaakt. Gelimiteerd of juist gepersonaliseerd; beide vertellen een verhaal. Van beide kan ik extreem genieten. Ik hou van gelimiGEERT en net zo goed van gepersonaliGEERT. Zolang het verhaal er maar is. Want een echt verhaal maakt alles mooier. Een auto, een huis. Vraag vooral naar het verhaal van het huis dat we verkopen; ze hebben er allemaal één. Wij vertellen het u graag tijdens een uitgebreide bezichtiging en een kopje (ijs)koffie. Want de zon is met ons en de vogels fluiten. Een mooie dag om weer een mooi verhaal te maken.

Plezier en houd de zonzijde vast.

Buitengewone groet,

Geert Klaver

No items found.
No items found.
No items found.
No items found.
No items found.

Partner

Geen gerelateerde posts gevonden

Verder lezen